bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Inte helt hundra.

Publicerad 2008-02-05 17:36:06 i Allmänt,

Jag kände mig för ovanlighets skull lite smårisig i morse.
Vi gick i alla fall till Åhléns för att köpa några reseförpackningar
av duschcreme m m. Var faktiskt tvungen att sitta en stund i
Ringen med en cappuccini. Kände mig inte riktigt hundra.

  Efter kaffet på med läppstiftet. Livsnödvändigt!

Såg till min ledsnad att Skivfönstret har slagit igen. Där som
det fanns så bra jazzmusik och kunnig personal. Snyft!
"Stängt på grund av nerladdning" stog det i fönstret.  Så kan
det gå i dessa tider. Hade tänkt äta en semla men...nej.
Barnbarnen kom och åt middag hos oss. Det är alltid lika
roligt att träffa dem.

  Det här blev över, 

Nu tittar de på tv och jag är helt frisk igen.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-02-05 19:16:26

En släng av resfeber kanske?
Ha så skönt på solsemestern!

Postat av: anni

Publicerad 2008-02-05 20:23:37

Semla är gott!
Jag åt lite åt dej också, min var väldigt stor.

Postat av: maritha

Publicerad 2008-02-05 22:18:08

Visst jag håller med dig , det är skönt att få sova på morgonen och mellandottern har en skolväg på 16 mil per dag, hon åker redan vid 6:30 och är hemma vid 17:00 så visst kan jag förstå hennes "sjukdag"=). Söta barnbarn du har, visst är det väl mysigt med dom=).

Postat av: stina

Publicerad 2008-02-05 23:05:17

men oj du ska väll inte bli sjuk!!???? Om det blir värre kan jag ta din biljett! Ät nu lite gott fika bröd så fixar det sig säkert!

Postat av: Plogflickan

Publicerad 2008-02-06 09:24:21

Fniss, typisk bild med läppstiftet, BRA!

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-02-06 11:31:58

Här blir det inga semlor, Du kanske har förstått att jag har diabetes. Så det är nix med den saken.
Ibland kan jag köpa någon riktig godbit på BM:s konditori i Hovmantorp. Där kan dom skapa något helt annat än ökensand, som annars är det normala utbudet för oss. Vissa är ju så tråkiga så att klockorna stannar.

//K

Postat av: Malin

Publicerad 2008-02-06 14:34:21

Härligt med semla och riktigt tråkigt att butiker får slå igen pga nerladdningar från nätet!

Ha en bra dag!!

Malin

Postat av: Malin

Publicerad 2008-02-06 16:32:29

Tack=) Roligt att du kikade in i min oxå! Vart ska du resa? Det lät spännande=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela