bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Fika i Skrapan.

Publicerad 2008-02-02 17:37:34 i Allmänt,

Såg Anja åka ut , sen gick vi ut för att fika och handla mat.
Lisas var det överfullt. Ja, det gick inte ens att stå och
vänta på bord. Men som pansjo har man ju chansen i veckan
när alla ni andra jobbar. Alltså gick vi, jag mannen och dottern
vidare till Skrapan. Den här gången tog vi rulltrappan en våning
upp. Det var ganska dyrt men annars helt o.k. Äntligen fanns det
normalstora muffins, men de kallades "minimuffins". Gott i alla
fall.



Sedan gick jag med min älskling och köpte mat till kvällen. Men
på väg hem passerade vi Melanders Bar i Söderhallarna och just
då blev ett bord ledigt. Vad göra? Slänga sig över bordet såklart.
Det var så kul att sitta där mitt i smeten och titta på folk.



Det känns som om man har det rätt så bra, trots dålig pension. Och
på torsdag lyfter vi till Lanzarote. Det är inte klokt egentligen. Jag längtar!
Glöm inte att kolla min video från torsdagens pannkakor!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-02-02 18:37:27

Kul att ni kan resa iväg från slask och plask.
Hur länge blir ni borta?
Pannkaksvändar´n var ett nytt grepp, det gillar jag.

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-02-02 19:01:45

Melanders fisk, där ska jag äta lunch nästa vecka. Mums, det är alltid gott där. I dag är det vinter igen, tänk att få ledigt och åka till värmen ett tag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela