bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Muntra Fruarna.

Publicerad 2008-12-19 14:46:23 i Allmänt,

I går kväll var det träff med Muntra Fruarna här på Söder.
Vi var bara fyra men hade roligt ändå. Så lyxigt att bara
slå sig ned vid dukat bord och få god mat. Så är det
hemma också men ändå. Jag är nog en "Lyxpansjo".
De hade som vanligt en sån gullig en förklädd till gran.



och dekotationer av pinnar och skräp från skogen. Jättefint!



Vi fick äkta sjömansbiff, hur god som helst.



Muntra var vi hela kvällen.



Vi hade julklappsdragning och jag fick en perfekt julklapp
eftersom vi ska fira julafton här hos oss i år.



Det finns de som tror att jag har slutat med bakad potatis.
Så fel de tror! Bilden är från i dag, alldeles nyligen.



I morgon är det Bondens Marknad sista gången för i år.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-12-19 15:35:09

Jag håller med, du är nog en lyxpansjo!

Men det är du värd!

Flera gånger om!

Postat av: Alina

Publicerad 2008-12-19 15:42:41

Ha ett bra jullov! :)

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-12-19 17:24:31

"Lyxpansjo" - ja det låter fint det!

Önskar en trevlig helg så här inpå julen!

Anmaja

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-12-19 18:11:09

Muntert värre! Och julklapp också:)

Jag har 21 år kvar...tills jag blir pansjo, vet inte jag någonsin blir "lyx"!

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-12-19 19:32:21

Den sjömansbiffen ser verkligen god ut. Härligt att du ser dig som en lyxpansjo! Har ju inte så mycket med pengar att göra utan vilken inställning till livet man har. Hoppas den hemliga julklappen var till belåtenhet.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-12-19 20:59:46

Jag hade börjat tro på att du slutat med bakad potatis men så kan det ju inte vara. Så dum jag är...

Japp, imorgon är det Bondens marknad för sista gången. Blir det Lisas efteråt???

Postat av: stina

Publicerad 2008-12-20 09:22:34

Kul med era "muntra" träffar.....

....jag undrar, varierar du potatis fyllningarna ? Vilken är favoriten?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela