bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Mellandagsrea.

Publicerad 2008-12-30 17:47:45 i Allmänt,

Det ligger ett dolt tvång över själva ordet, mellandagsrea.
Jag gick ut löst med en fikastund på Söderhallarna med
dottern. På Indiska hörde vi några damer, modell yngre,
som sa "Det gäller att börja handla. Har man bara börjat
kommer man snabbt över tröskeln och sen är det bara att
shoppa på!". Jag tror att dotter kom över den där tröskeln
på Gina Tricot. Se så hysteriskt glad hon blev där.



Och jag hittade ett par jeans med lämpligt namn, men
storleken! Om det ska passa mig ska siffrorna nästan
vara de omvända. Det blev inget köpt i dag.



 På Gudrun Sjödén var storlekarna rätt men priserna fortfarande
"XXL". Där träffade vi kompisen Bia som gjort fynd.

I kväll går vi en stund till Louis och lyssnar på musik.
En annan bloggare ska också dit men hur ska vi känna
igen varandra? Vi får se.

Kommentarer

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-12-30 18:31:41

När vi var i Stockholm tog sig dottern till ert Södermalm och Götgatan.Det var på Annandagen när affärerna öppnade.Hon plockade snabbt till sig över 20 plagg,som hon provade.Det blev enbart ngr plagg som hon till sist köpte.När hon senare kom tillbaka var allt nästan urplockat. Snabbt gick det visst.

Postat av: Bia

Publicerad 2008-12-30 20:08:30

Bra film, En julberätelse.

Ett rejält familjedrama!!!

Se den!

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-12-30 21:56:13

Haha! Jag skulle gjort som tjejerna på Indiska:) Och dottern din var bara för hysteriskt rolig.

Jag såg annonsen i tidningen om Gudruns rea idag och tänkte just på vår vän Bia. Tänk så snabb hon är!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela