bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Det var den julen det.

Publicerad 2008-12-29 17:11:24 i Allmänt,

Ja, nu är den härliga julen slut. Det var kallt ute i dag
så vi gick bara Götgatan upp och ner. In i flera affärer
men köpte inget. Jag är inte längre 17 år och supersmal.
Det finns några andra butiker där också, men de hade
inte REA än. Vi tog en obligatorisk bakad potatis i
Söderhallarna och just då kom en gammal kollega
och väninna dit så vi fick en pratstund. Hon är så gullig.



Julmaten är uppäten men julspriten är kvar och står
i kylskåpet och väntar på midsommar. Nu planerar
vi en festmåltid för två på nyårsafton. Vi har redan
inhandlat en halvflaska bubbel. Ja, ingen äkta vara
men ändå. Sen blir det något smålyxigt från Söderhallarna.

Jag förstår inte varför Lisa och hennes son Nicklas
måste överge oss söderbor just nu. Var ska vi fika?
Jag bara undrar. De är tusenfallt välkomna när de
kommer hem från sin välbehövda semester i N Y.
För närvarande fikar vi i hemmets lugna vrå.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-12-29 20:01:48

Jag har också kommit på att jag är lite äldre ...och framför allt större än en 17åring ! Jag går in i helt fel affärer.....därför hittar jag inget för XS är på tok för litet!

Ja fy i dag var det kallt så jag höll mig inne och städade bort julen!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-12-29 22:12:11

Lisa kommer ju snart tillbaka!!!!

Ha tålamod.

Postat av: Bia

Publicerad 2008-12-29 22:23:15

Burr, va´kallt det är.

Fotot var från mitt balkongräcke! massor av frost.

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-12-29 22:49:52

Åh, vad ni ser fräscha och pigga ut! Men inte är väl julen slut än???

Vi ska också ha en stilla nyråsafton här hemma.

Imorgon ska vi (min man!) på oxfiléjakt.

Jag ska ta det lugnt här hemma:)

Postat av: Mats Werner

Publicerad 2008-12-30 00:04:40

Inhandlade för en tid sedan ett kilo småländska färska signalkräftor till priset 199:- som ska intas med hustrun på nyårskvällen. Nu har vi haft vår beskärda del av släkt och barn och barnbarn och tänker fira in det nya året i lugn och ro.



Däremot ska jag försöka ta mig till Louis i Söderhallarna i morgon för att lyssna till vännen Boa Carlman i Fred Hot Peppers. Ses vi där?



Annars, Gott Slut och Gott Nytt!

MATS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela