bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Värmen är här.

Publicerad 2008-04-22 17:16:10 i Allmänt,

I morse råkade en mig närstående person blanda ihop två
koder som båda hade med banken att göra. Efter två felaktiga
försök var alla koder ogiltiga. Vi gick genast till banken och fick
vänta där i nästan en timme. Nu fungerar allt igen, det är bara
att lära sig nya koder. Puh!
     Vi åt vår älskade bakade potatis i Söderhallarna. Vi satt ute
och njöt. 3-fikat tog vi i solen på balkongen. Det var så skönt.



När jag sedan tittade ner på gården satt en liten grupp på
marken framför det blommande trädet. Det var 4 små flickor
från förskolan i huset mitt emot. Man hörde att de ropade
ROSA och man såg rosa träd växa fram på deras tavlor.



Nu har vi varit nere och tittat på garaget. Det är jättefint!
Jag känner mig så glad och priviligierad. Halvfattig men helnöjd.

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2008-04-22 20:22:29

Vilken härlig bild ner på tjejerna och trädet.
Du verkar haft en fin dag.
Må så gott!

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-22 21:28:14

Vilken vimsig närstående person!! Vad vackert trädet är.
Tröttnar du aldrig på bakad potatis+??
Visst är det skönt med SOL!

Postat av: maritha

Publicerad 2008-04-22 22:37:56

Vad mysigt du har på balkongen, och vilket fint träd. Här blommar inte träden ännu, men snart så=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela