bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Vår nya hall.

Publicerad 2008-04-24 18:50:23 i Allmänt,

Vi har en så trång och tråkig liten hall men nu har vi
gjort förändringar. Se bara.

Före. Efter.

Nu hänger kläderna inte så långt ut från väggen. Man slipper
få dem rakt i ansiktet när man kommer in. Dessutom är det
snyggare och bättre ordning på den nya hatthyllan (än så länge).

Jag samlade steg på förmiddagen och gick nästan 3000 steg. Vad
hittade jag på vägen hem borta vid SÖS...jo ett fik. Det passade så
bra med en liten kopp kaffe just då. Ute i solen.

Trädet står nära vårt hus på gatan.

Det är snart färdigt i Skånegläntan. Fasta solstolar får vi!

Vi får fint besök till middagen i kväll. Då kommer barnbarnen efter
skolan. Vi ska äta pannkakor.
Nu väntar de på maten medan morfar gräddar goda pannkakor.



Maten är klar! Kom och ät!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-24 18:53:25

Vilka härliga dagar du har.
Jag bara jobbar och jobbar.
Är jättetrött på kvällarna, vårtrött hade min mor sagt!

Postat av: Catrin

Publicerad 2008-04-24 19:12:17

Vilket skönt liv ni har, du och Harald!
p.s hallen blev jättefin kram Catrin

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-24 21:48:27

Vad fint det blev i hallen!! Visa en ny bild om en vecka så får vi se om det är samma ordning!!

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-04-25 18:18:42

Jag vill också ha en magnolia. Synd bara att dom är så tråkiga efter blomningen. Hallen blev jättefin!

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-04-25 18:42:25

Vilken snygg och praktisk lösning ni hittade till hallen. Visst är det härligt nu med alla utefik. Träffade mitt barnbarn idag, vi var in till stan tillsammans. Det var å varmt så t o m sommarjackan åkte av.

Postat av: Malin

Publicerad 2008-04-27 00:40:24

Fint det blev i hallen! Ni verkar ha det så mysigt och "soft" jämt=) Härligt!
Det läste sej gaska bra allt strul härhemma som tur är=D

Ha en härlig söndag!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-04-27 18:33:58

Skönt med förändring och snyggt blev det ju också.
Tänk att Magnolian har kommit längre i blomningen i Stockholm än här i Kalmar. Det borde vara tvärtom... *L*
Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela