bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Rockmormor.

Publicerad 2008-04-11 16:44:15 i Allmänt,

Läste i DN i morse att det skulle vara en tävling på Medis
för rockband. De skulle stå och spela i en glaskub. Det lät
så kul att jag gick dit och lyssnade. Det var jag och en del
ungdomar som stog där mitt på medis. Bandet som spelade
var riktigt bra. Om man ville höra bättre fick man sätta sig i en
av 4 bilar som var parkerade där. Allt ljud gick genom bilarna.
Jag satt en bra stund i en  av bilarna och lyssnade. Rockmusik
ska inte bara höras utan även kännas i hela kroppen, tycker
jag. En ovanlig och kul grej.

  inifrån bilen.    den här bilen

   del av publiken  

Sen tog jag en cappuccino med minibiskvi i Söderhallarna.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-11 17:49:15

Vad händer?? Kakorna blir bara mindre och mindre!!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2008-04-11 18:34:25

Det var ett litet sött bakverk.
Lite skillnad mot Lisas gigantiska kanelbullar.

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-11 18:41:18

Vilken kul grejj, musik i kub!!!
Men herregud varför så små bakverk??? Den där lilla syns ju knappt´.

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-04-11 19:02:07

Du verkar att njuta av livet som pensionär. Låter så mysigt att läsa om det Du gör.
Så Du har varit barnsköterska, ja jag är det fortfarande, men jobbar inte direkt ute i vården. Kanske Du å jag jobbat på samma ställe då? Jag har varit på SÖS/Sachsska, Samariten och Huddinge neo, men även en kort tid i förskola.
Trevlig helg!
Anmaja

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-11 20:14:33

När jag blir stor vill jag bli som Du.
Du verkar så mysig.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-04-11 20:17:41

Varför deet därför alla bilarna stod där. Jag trodde det var reklam för ett nytt bilmärke för namnet var obekant när jag svepte förbi på e.m.
Vad folk det var som fikade ute på torget. Är det inte vår tur snart?

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-04-11 22:09:41

He, he, så går det när man läser slarvigt, Bella eller Berit, ja det börjar ju på samma bokstäver i alla fall... *L*
Anmaja

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-11 23:26:35

tack så mycket!
oroar mig så förskräckligt.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-04-12 17:39:07

Vilken kul idé! Rockmusik är härligt - men det skall vara gladrock typ Elvis, Jerry Williams och de andra grabbarna. Visst är det konstigt hur musiken man växte upp med fastnar och lever kvar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela