bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Rena vintern.

Publicerad 2008-04-09 17:12:59 i Allmänt,

Just när man har släpat upp de varmaste vinterkläderna
till vinden kommer det ner snö, igen! Fy bubblan. Vi åkte
till Fridhemsplan och fick en ny lampa, eftersom den förra
visade sig vara trasig. Det var inga problem. Problemet
var att hitta ett fik i närheten så att vi skulle kunna åka
hem igen på samma stämpel (man blir småsnål som pansjo).
Vi hittade inget utan åkte hem i stället.
     Nej , nu längtar jag till Lissabon! Det är inte förrän i slutet
av maj men jag tänker redan på vad jag ska ta med för kläder.
     I dag tog vi 3-fikat hemma med världens minsta muffins.



I kväll blir det en gammal 70-talsklassiker till middag.



Kassler med ananas i ugn. Alltid lika gott.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-09 17:58:34

Men kära nån, man ser ju knappt muffinsen!

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-09 19:02:05

jag tycker nog att panjosar skulle kunna ha minst en 2 timmars gräns på SL stämplarna .....så ni hinner fika i lugn och ro!

Postat av: maritha

Publicerad 2008-04-09 22:42:08

Det var ta mig tusan dom minsta muffins jag har sett=)Heter dom minimuffins eller har dom mage att kalla dom muffins?

Postat av: Malin

Publicerad 2008-04-10 01:31:34

OJ det var små muffins =) Å så gott med kassler och annanas!!

Ha en härlig torsdag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela