bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Oemotståndligt onyttigt.

Publicerad 2008-04-07 16:37:24 i Allmänt,

Vad säger en gammal moder när det lilla medelålders barnet
ringer och frågar "Morsan, ska vi leka?" Det betyder fika på
vårt språk. Modern svarar naturligtvis "Ja!" Så kom det sig att
mina steg gick till Lisas Café igen. Hur kan hon göra så goda
kanelbullar?



Kunde jag motstå frestelsen? Nej. Men allt är dotterns fel.



I morgon tror jag att jag delar ut potatisdiplomet. Om vädret
är tillräckligt fint.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-07 18:54:36

Himmelska bullar. Jag köpte 2 bullar, till min dotter när jag var på Lisas och käka semla, jag åt upp båda bullarna själv. Förlåt!!! ( till dottern)

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-07 19:23:58

Bullar och kvalitetstid med dottern, det är toppen.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-04-07 21:02:11

Vet du,det här börjar likna terror för oss som inte kan fika på Lisas till vardags.
Du kan väl börja med bullgradering också på alla fik du besöker. Lisas kafe måste ju få fem bullar med stjärna.
Säg att Lisas är öppet på lördagar. Jag är så fikasugen på hennes bullar så jag kan dööööö!

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-07 21:27:14

Hmmm ...skönt att den gamla modern kan skylla sitt bullintag på sin stackars lilla dotter........
Ja snart är det väl dax att smaka på dom där bullarna!

Postat av: Malin

Publicerad 2008-04-08 01:02:29

Ååååh vad dom såg goa ut!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela