bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Norrtälje och landet.

Publicerad 2008-04-12 18:26:58 i Allmänt,

Vi åkte tidigt, vid 10-tiden, till Norrtälje. På vägen köpte vi
en ny toa-stol till landet. Nu hoppas jag att allt ska ordna sig
med nya badrummet , vattnet och varmvattenberedaren så att
vi kan börja vara lite mer på landet. Ja, inte för mycket, jag måste
andas asfalt och avgaser ibland och känna att jag lever.
     I Norrtälje tog vi bakad potatis på ett ställe. Jag säger bara, tur
att jag har slutat med poängsättningen.



 Sen gick vi till min favvoaffär och där köpte jag en ny värstingmobil.
Nu håller jag på och lär mig den. Väljer ringsignal och annat kul.



På landet har det börjat komma upp saker ur marken. Stora knoppar
på syrenen. Det blir nog sommar i år också!

Kommentarer

Postat av: Kerstin

Publicerad 2008-04-12 19:55:24

Du har rätt. Kosta (since 1742)är är glasrikets Mekka, hotel med 100 rum inte så mycket i Sthlm men med en fast befolkning i Kosta på 980 pers så är det stort.
Men under turisttideden 1000 faldigar vi detta detta !!!
Vårt lilla kulturhus är byggt 1746.
Har en halvt rolig historia om detta som jag tar en annan dag.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-12 20:02:11

Hoppas syrenen blommar lagom till skolavslutning.

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-04-13 09:01:54

Din mobilfetishist! (stavas det så?). Min mobil föll pang ner på perrongen för en vecka sen - katastrof!
Men jag fick låna Elenas sons gamla - puh! Kan inte leva utan mina kärleks sms!
Min lagas nu på garantin.

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-13 10:33:23

Den där potatisen verkade inge´vidare.
Ny mobil IGEN!
Du köpte ju en alldeles nyss.

Postat av: mia

Publicerad 2008-04-13 20:13:26

tjena bajen!! jag hoppas att mobilen vart en bra affär för dig bella, jag åller med det ska vara stil på det hela! ja det är kul med ny telefon! det äe alltid kul att se er, jag hoppas att ni fick årdning på badrummet! ja söndag har bara tagit det lungt! ja det blir arbets dag imorgon! kram mia! du hälsa herr bajen!du 5 rätt travet!!!! men snart blir det stor kovan!

Postat av: anni

Publicerad 2008-04-13 21:05:23

om du vill ha nån att smsa med så finns jag här!
jag har gratis-sms och är ju ledig alla dagar utom tisdag och torsdag.
om du vill ha mitt nummer så kan du ju skicka ett mejl :).

hoppas allt är bra med dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela