bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Latmaskdagen.

Publicerad 2008-04-13 17:48:13 i Allmänt,

Jag har bara latat mig hela dagen. Inte gjort ett nyttigt
handtag. 4 plus och ett lätt regn, nej, fy sjutton för att
gå ut. Jag har lekt med min nya mobil. Jag läste min
egen blogg med bilder och allt. Annars har jag nött
soffan och läst och fikat. Hur blir man så här lat? Jag
trivs med det också. Tänka, läsa, skriva, fika, prata.
Nu håller mannen på att steka Elvisbiffar. Det ska bli
så gott. Vi har kvar halva rödvinsflaskan från i går, ja
innehållet alltså inte själva flaskan. Passar bra med
kvällens kulinariska frestelser. Sen kaffe och tv och
kvällen är räddad.



Kommentarer

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-04-13 18:07:44

Hej hej!
Så skönt med en jättelat dag!
Nu gör jag ett blogguppehåll, jag reser till min gamla storstad och kikar kanske in någon gång i min blogg, men hemma är jag igen den 22/4. Ska bli kul att träffa släkt och gamla kompisar igen.
Hade bra!
Anmaja

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-13 19:35:16

Låter som en bra dag!! Men du tar väll igen det i morgon= ? ut och spring på stan ,fika och potatis å så! Vad skoj med en ny mobil ...skulle jag också behöva (,,vilja ha) Ja fy sjutton för vädret...det är kallt!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-13 19:59:00

Samma här. Latmaskdag men jag var ju på galej och behövde ju vila!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-13 22:07:53

Man får lata sig en dag i veckan enlt tesen - Tänk på vilodagen så att du helgar den.
Men du kan ju berätta av Elvisbiffar är

Postat av: Kerstin

Publicerad 2008-04-13 22:09:07

Kodå det var jag som glömde berätta vem jag är.

Postat av: Malin

Publicerad 2008-04-14 00:24:59

Jag postade kortet igår så det kommer nog på tisdag hoppas jag!
Här är det riktig vinter igen...det snöar hela tiden. Inga vårtecken alls längre. Min rabatt som hade börjat blomma så fint med krokusar =(

Postat av: maritha

Publicerad 2008-04-14 12:52:46

Så skönt att bara få vara lat en dag, måsten har vi alldeles för mycket av....

Postat av: klara

Publicerad 2008-04-14 15:03:08

Ja ser att det blev en Periquita till middagen. Har ni provat Reservan, riktigt bra!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela