bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Först fika sen teater.

Publicerad 2008-04-03 16:37:17 i Allmänt,

Jag upptäckte att man kan ta självporträtt med min kamera.
Detta är ett första test.



Dottern var ledig i dag så då gick vi till Lisas Café. Det var
några dagar sen sist. Jag förstår inte hur hon gör, men allt
är så gott. Det är rent livsfarligt att gå dit. Dessutom slängde
hon åt oss en demolerad, ursmarrig kaka. Den la sig som
bomull runt midjan.

Så glad en dotter kan bli!

I kväll ska vi gå på Stadsteatern med mitt gamla jobb (del av)
och se Mästaren och Margarita.

Vi åt en varm(?) smörgås innan föreställningen. Urdålig sevice
på teatercafét. Vi strålade samman med några vänner där. En
kompis visade vad hon hunnit köpa. En sko!



Föreställningen var omtumlande och ovanlig. Mycket bra  och
fantastisk orkester. Vi stärkte oss i pausen. Det kändes bra.



Nu sover vi alla sött i våra sängar och drömmer om pjäsen.

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2008-04-03 23:17:35

OOOOOOOOOOh!
Jag skulle ju också varit med om jag inte hade stukat foten. Snyft!!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-04 16:55:05

Jag tyckte pjäsen var jättebra. Andra akten var bättre än första.
Men tusan vad trött jag var i morse och nu o0ckså!
Trevlig helg!
Tjing

Postat av: ulla

Publicerad 2008-04-06 19:32:54

Tack för en trevlig kväll.
Jag gillade pjäsen. Störtbra musik!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela