bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

En härlig pansjohelg.

Publicerad 2008-04-21 16:55:31 i Allmänt,

Som pansjo kan man fira helg när som helst. Vi tog ut helgen
lörd-månd. Tidigt på morgonen efter Björn Skifs åkte vi till vårt
fritidshus. Där var det uppbåd=arbetsdag, då alla hjälper till i
området. Jag och min pansjokompis, som också har hus där,
åkte in till Norrtälje. Vi tittade i ALLA affärer, det går inte när
gubbarna är med. Vi fikade och åt en smörgås till.



Sen fortsatte vi i affärerna. En butik firade 1-års jubileum. De
bjöd på diverse godsaker samt 10% på allt.



Vädret var strålande. Vi har både ätit lunch och fikat på altanen.
Mannen fick efter mycket bök nya badrummet klart. (Nästan klart).



Det var så skönt när alla andra åkte hem på söndagen och vi
kunde stanna kvar. Det kändes lyxigt! Och ännu bättre... vi har
fått garageplats i huset från första maj. Bara 200 kr dyrare än
att stå på gatan. Nu kan vi komma hem på kvällen och alltid vara
säkra på att det finns en plats för bilen.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-21 17:48:38

Välkommen hem igen!
Och grattis till p-platsen, det måste vara skönt att veta var bilen ska stå när ni kommer hem.
Jag tog mig en lång cykeltur efter jobbet, inställd konferans så jag kunde smita tidigare.

Postat av: anni

Publicerad 2008-04-22 13:07:29

Som svar på din kommentar om mina skor, ja de är väldigt bekväma!
Kanske inte så fotriktiga, ganska platta, men underbart sköna!
Jag gillar ju skor som är platta såsom kinaskor, ballerinaskor och flip-flops.

Hoppas du får en underbar dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela