bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Influensa, nej.

Publicerad 2007-10-16 15:33:36 i Allmänt,

Nu har den tiden kommit att både jag och min pansjogubbe
har fått inbjudan att ta en influensaspruta...gratis. Det ni, det
fullkomligt haglar trevliga inbjudningar över oss äldre. Jag
menar yngre äldre förstås. Först tog vi en stärkande kopp
kaffe av något slag (kaffet har så många olika namn nuförtiden)
Sen upp och få en spruta. Jag var tvungen att antasta patienten
före eftersom min älskling svimmar när han ser en spruta, och
det skulle ju vara pinsamt eller hur? Jag frågade "Har du bråttom
eller kan du komma med mig in." - "Javisst. är du rädd?"- "Nej,
men jag behöver en bild till min blogg."



Jag som aldrig ens har haft influensa. Men det var GRATIS.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-10-16 20:33:30

Gratis bara för pensionister?
Vi knegare får betala själva.

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-10-16 20:54:19

Allt som är gratis är bra! Själv har jag varit på gratis lärarkväll på Nmr!

Postat av: stina

Publicerad 2007-10-16 22:18:34

Nu tycker jag att det känns lite orättvist! Ni behöver ju inte ens sjukskriva er om ni blir sjuka.....nä jag skoja bara lite klart att ni ska ha en gratisspruta så ni inte blir sjuka! Kram Stina

Postat av: M.

Publicerad 2007-10-16 22:39:24

som någon sa: Gratis är Gott!
haha, stackars framför-dej-patienten!
han/hon måste ha varit ganska road, i alla fall?
kramar liksom!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela