bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Firande av min pansjokompis.

Publicerad 2007-10-23 19:37:24 i Allmänt,

Oj, vad kul det var att komma tillbaka och hälsa på i sin gamla skola!
Barnen slängde sig på mig (en del i alla fall) och personalen arbetade
och var glada. Men min korridor såg tom och övergiven ut.

Pias goda kaka!

Vi åkte med Astri, som snart är pansjo, till Steninge Slott. Där fick hon blåsa
sitt eget glas. Hon var så duktig och gjorde som hon blev tillsagd. Det blev
ett mycket fint, rött glas. Hon ska använda det varje morgon. Till vad vet vi inte.



Medan glaset kallnade i två timmar passade vi på att äta en jättegod lunch.



Vi handlade också i fabriksbutiken. Det fann massor av oumbärliga saker där.
Själv köpte jag två glasskålar att lägga chips i. Fast jag har lovat mig själv att
aldrig, eller nästan aldrig, mer äta goda frasiga chips. Men skålarna är fina.

Astri med sitt glas. Nu har vi shoppat klart.

I morgon åker vi till Trondheim i Norge. Kommer tillbaka på måndag. Det är mycket nu.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-10-23 19:54:15

Gu´va´trevligt det var.
Kan det bli en hösttradition?

Postat av: Elena

Publicerad 2007-10-23 21:20:32

Varför inte vår och höst!

Postat av: stina

Publicerad 2007-10-23 21:25:40

Jag är nyfiken på vad ni har i kassarna! Vill se. Vilken skojig dag för Astri!

Postat av: M.

Publicerad 2007-10-24 12:52:03

du verkar ha haft värsta mysdagen ju!

Postat av: Kristina J

Publicerad 2007-10-25 14:18:19

Åh vad du såg fräsch och utvilad ut. Är det så man kommer att se ut när tiden för pensionering har infunnit sig?
Du verkar ju ha fullt upp med roliga aktiviteter.
Kul att se dig ! Hoppas jag kan vara med på nästa träff.

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-10-25 16:11:02

Tack för trevlig em. Gud va snygga vi är!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela