bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Utsökta små bakverk.

Publicerad 2007-11-27 15:45:29 i Allmänt,

Soligt och vackert men kallt. Vi tog världens kortaste promenad och
hamnade i Skrapan. Skulle köpa några böcker, ja, vi slängde några
gamla utlästa på utvägen. På något konstigt sätt drogs jag till det
italienska fiket. Vi tog vanligt (ovanligt för dem) kaffe och de minsta,
sötaste och godaste kakor-bullar-bakverk man kan tänka sig. Jippie!
Dagen är räddad.



Vi tog en promis till. Denna gång till Ringen. Köpte en skohylla och en
hatthylla på Bolagret, Söders eget Ikea. Hem igen i den kalla blåsten, men
vi 40-talister vägrar mössa! Alla yngre är så kloka men inte vi. Nu är hyllorna
monterade av "någon". Är man inte händig själv får man omge sig med händiga
och hjälpsamma personer. Man kan t. ex. gifta sig händigt. Det gjorde jag. Nu
ska det bli ordning i garderoben så att jag inte behöver slänga några skor eller
väskor när jag köper något nytt.

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2007-11-27 16:31:41

vilken fin hylla (:

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-27 21:45:33

Smart drag att gifta sig händigt!Helt rätt att möss vägra. Fast i dag frös jag så mycket att jag bad Bia om att få låna hennes mössa, men fy så jag såg ut! Nä jag gick hellre hela rastvakten med röda öron! Så jag tror nog att 60talisterna också är lite mössvägrare! Kram

Postat av: Olivia

Publicerad 2007-11-28 14:19:34

åh, bara 30%, då är ju du aslite svensk.. :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela