bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Snöblandat eller regnblandat?

Publicerad 2007-11-13 16:35:23 i Allmänt,

Vilket tråkigt väder. Det finns verkligen dåligt väder, säg inget annat.
Satt hemma och läste, och det var så skönt. Inne i värmen, uppkrupen
i soffan. Men när klockan närmade sig tre började det suga och dra i
kaffetarmen. Då föreslog jag världens kortaste promenad till Söderhallarna.
Och där satte vi oss nära ett fönster med varsin kopp kaffe. Livet leker!

  Jag tog en liten kaka också.

Det kom ett samtal från min gamla skola. De ville att jag skulle vicka i
morgon. I morgon!! I det här vädret! Det var lite frestande, men jag sa nej.
Jag försöker ju att leva ett helt annat liv nu. Med blogg och allt. Jag är fullt
upptagen. Men visst saknar jag både barn och kompisar ibland.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-13 18:31:00

Men vi läääääääängtar efter dig!

Postat av: ulla

Publicerad 2007-11-13 19:50:19

Kom igen nu!
Ett litet vick kan väl friska upp i pansjolivet.

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-13 20:44:24

Helt rätt tänkt! Nu har du ju fått struktur på tillvaron....sova...läsa och promenera till söderhallarna för en fika,klart som korvspad att du inte har tid att jobba! Kram Stina

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-11-14 15:48:16

Klart du tackade nej. Jag är ju inte där ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela