bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Snigelpromenad.

Publicerad 2007-11-07 16:19:32 i Allmänt,

Tog mig i kragen och tvingade mig ut för att gå. Jag måste sluta att vagga
fram som en anka. På med varma kläder och ut! Åt vilket håll skulle jag
skrida fram. Jo, men Ringen var länge sen jag besökte. Flera dar faktiskt.
Hade de byggt om? Fanns det några nya affärer där? Jag sniglade
Götgatan fram mitt under värsta lunchrusningen. Det kändes lyckat.
Men vad nu? Ska man ha SVARTA julstjärnor i fönstren i år? Nej, aldrig!

jag vill ha RÖTT, RÖTT, RÖTT!

"Per Gynt" på Stadsteatern var mycket bra. Dan Ekborg ägde, som man säger.

   Nyss höll jag på att ta livet av oss med min sublima kokkonst. Frukostkorv med
pepparrotssås. Godis för pansjon. Trodde jag. Det ska ju kännas ordentligt att
det är pepparrot så jag tryckte i massor. Det var lagom när jag smakade av såsen
men sen... Vi nös och tårarna sprutade. Det gick som en stöt genom näsan och
rätt upp i hjärnan. Rena hjärntvätten. Så nu är vi som två nya, oskyldigt rena
men mätta pansjon. I morgon åker vi till landet igen.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-07 17:34:40

Nä, hallå inte svart till jul!!!!
Rött, vitt eller lila det är snyggt.

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-07 20:33:46

Men jag tyckte att stjärnorna va urläckra!!! (måste vara får att jag är så himla ung...som jag inte tycker samma som er!)
Om du tröttnar på stan så får du ta dig en tur till Vällingby för här ploppar det upp nya affärer titt som tätt! Tyvär lite ont om fik just nu!

Postat av: M.

Publicerad 2007-11-07 22:47:54

ååh! jag var i ringen igår!
håller med dej. svart är ingen höjdare,
i alla fall inte på alla mysiga julstjärnor!
jag tycker att vitt är snyggt på julstjärnor.
mmmm, liksom!

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-08 21:46:41

Åh herre gud va´jag skrattade åt "pepparsåsen".

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-11-08 22:15:18

Nej inte jul alls! Vänta en månad snälla!!!

Postat av: Annika

Publicerad 2007-11-09 17:23:29

Vad är det för fel på svart? Jag vet någon som en gång i tiden, långt innan hon blev pancho, bara köpte skivor (stenkakor?) med svarta omslag...

Postat av: ELS

Publicerad 2007-11-12 11:02:01

Hej!
Det är uppiggande och kul att läsa dina bloggar. Det verkar ju inte alls vara trist och långtråkigt att vara pensionär!
En mig närstående person skrev bloggar varje dag i sju månader. Sen tyckte han att det var dags att sluta. MEN nu efter några veckor har han börjat igen med en ny blogg, med lite annat innehåll och annan vinkling. Han hade fått abstinens, sa han. Måste bara fortsätta att skriva. Kan det bli så?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela