bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Pansjoträff.

Publicerad 2007-11-14 15:52:37 i Allmänt,

Vädret var fint och min nyblivna pansjokompis ringde och föreslog en träff.
-Jippie, sa jag och steg genast upp och sminkade på mig min bästa pansjolook.
Halt utanför porten men jag klarade det med glans. Kära T-centralen, kära Åhléns.
Åh, där kom min kompis och hon såg inte annorlunda ut nu än när hon jobbade.
-Hoppas det gäller mig med, tänkte jag och smygtittade i spegeln på väggen.
  visst ser hon ung och fräsch ut.

Nu har jag hittat årets ultimata julstjärna. Den lila!

  måste ha den!

Vi gick uppifrån och ner. Tittade på allt. Tog en god sallad när vi kommit halvvägs.



och en slät kopp kaffe när vi nått botten

  -Nej, fota mig inte när jag sover!

Ni ser hur jobbigt vi pensionärer har det.
Det var den dagen det, och i kväll ser jag på "Heroes".

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-14 16:50:44

Oj det ser ut som att Astri inte har vant sig med det stressiga pansjolivet än .....somna på fiket ojoj! Du får träna upp henne lite och dra ner henne i bloggträsket oxå! Kram

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-14 17:44:56

Va´kul ni har!
Vi kan väl träffas nästa vecka. Jag måste ta en sväng på Gudrun.

Postat av: M.

Publicerad 2007-11-15 07:31:30

Åh, Åhlens, Åhlens.
de har då mycket fina saker!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela