bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Överklassmörgås?

Publicerad 2007-11-15 14:35:19 i Allmänt,

Gick till Ringen för att se om jag kunde hitta en lämplig, svart snygg sak att ha
under en finkavaj. Hittade förstås ingen. De som jag tyckte om hade för korta
ärmar och tänk om det blir varmt och jag tar av mig kavajen...vem vill se gamla
vita fula överarmar?? Jag är nämligen bjuden på fin middag på Grand Hotell.
Ja, det gäller alla lärare som gått i pension i år. Ingen jag talat med har hört
talas om det kalaset. Tror ni att någon försöker lura mig? Det ska bli så kul!

På Ringen tog jag kaffe och en köttbullsmacka. Det var 4 köttbullar skurna
i halvor runt en klick rödbetssallad. -74 kronor, sa flickan bakom disken. Jag
höll på att svimma och glömde att ta en bild av överklassens smörgås.
VARNING ät aldrig smörgås på Ringen.

På eftermiddagen en mysig fikastund i hemmets lugna vrå.



Nyss var jag på en pannkaksshow i köket. Som pansjo får man roa sig hemma
så gott det går. Och det var gott. Se bara vilket artisteri!

Kommentarer

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-11-15 17:04:10

Nu har jag kollat min mail och skrattat. Tack för det kära vän :)

Postat av: M.

Publicerad 2007-11-15 22:47:38

ooh, vilken föreställning. haha.
pannkakor i taket på pippivis är bra :)

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-15 22:59:58

Men så spännande med Grandhotell! Det är nog på riktigt för det är inte 1 april iallafall!
Vilken hejjare på att steka pannkakor ,tungan rätt i mun!Det va en VÄLDIGT dyr macka ....

Postat av: ulla

Publicerad 2007-11-22 20:14:02

Har du ingen filmfunktion på din digitalkamera.
Jag vill se pannkaksshowen lite mer in action.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela