bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Mina gamla kvarter.

Publicerad 2007-11-19 17:32:07 i Allmänt,

Promenerade i det fina vädret till mina gamla kvarter. Det är inte långt att gå,
10 minuter kanske, men sen vi flyttat blir det liksom aldrig av att gå dit. Mötte
en väninna och vi gick in på vår gamla "hemmakrog" och tog en slät kopp kaffe.
Ja, där har de inga läckra kakor minsann. På lördag, fick jag höra, ska en annan
kompis firas där. Hon ska fylla 50 år. Vart tog åren vägen? Hon fyllde ju nyss 40 år.
Eller som barnbarnet sa på höstlovet (Han fyller snart 10 år) "Nu när man har blivit
äldre verkar tiden gå så fort." Det är verkligen sant, men "äldre"?

  Det här är Inga-Lill, min gamla väninna.

På eftermiddagen tog jag en fika med dottern i Söderhallarna, men det får ni inte se.

Nu fortsätter vi (inte jag, kanske) att tömma frysen. Vi hittar allt möjligt gott i den.
Det blir röding till middag i kväll.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-19 18:41:29

Tiden rusar!
Ouuuuiiii tre veckor kvar till festen!!!

Postat av: M.

Publicerad 2007-11-20 08:58:59

där var jag också igår!
det låter som om vi springer om varandra ibland.
haha. mysig dag. mysigt barnbarn. puss :*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela