bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Halloween på landet.

Publicerad 2007-11-04 14:44:33 i Allmänt,

Oj, vilken helg. Först var vi slavdrivare och tvingade barnbarnen att
för en ringa lön plocka upp gamla äckliga, ruttna äpplen. Inte nog med
det. De fick räfsa löv också, medan jag slött bläddrade i damtidningar.



Eftersom jag är pensionär kan jag (behöver jag) inte hålla reda på dagar.
alltså åkte vi till Norrtälje på lördagen för att handla upp alla intjänade pengar.
Regn och rusk och en stor, tom parkerinsplats. Var är alla människor? tänkte vi.
Vi gick gatan fram och ingen affär var öppen. Till slut fattade vi att det var röd
dag och hela stan var stängd. Dock, en tobaksaffär på Lilla Torget hade öppet.
Lyckan var fullständig. Där fanns ALLT vi kunde önska oss. Ansiktssmink,
halloweenlampa m m. Vi hittade till och med ett öppet fik!
   Hem och spöka ut de stackars barnbarnen för att skrämma grannarna.



Perfekt spökkväll med snö ute och bloddrypande mat inne.



En kväll kom en mycket stolt nybliven mormor och visade bilder på bebisen.

  en liten pojke bev det.

I dag när vi åkte hem hade snön nästan smält , utom barnbarnens fort.

  sen åkte vi hem till Söder.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-04 16:19:31

Det är lätt att bli dagvill förstår jag. Bara ledighet och fest och glam.
Ska vi ses i veckan? På torsdag är jag på Ersta.

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-04 20:39:56

Aha nu vet jag vad man har barnbarn till...inte bara nöje utan nytta oxå! Härlig helg ni har haft men snö brrr..Själv har jag gullat med lilla sonen som äntligen har kommit hem!

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-11-04 19:33:52

Lite snöblask även några dagar för ett år sedan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela