bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Födelsedagsfirande.

Publicerad 2007-11-06 12:37:21 i Allmänt,

När det vankas gratis tårta står vi pensionärer i kö.



Eller var det så att vi (jag räknar mig fortfarande dit) skulle fira en mycket omtyckt
person som fyllde jämnt? Vi sjöng och hurrade. En lång rad damer ville ha en kram
av "offret". Rasten tog slut på ett ögonblick och alla försvann åt olika håll. Då kändes
det vemodigt att inte ha en klass att gå till.



Men snabbt in till stan igen och gå och titta i affärer. Då, som av en händelse,
kom jag att passera det italienska glasstället i Gallerian. Och vips sog jag där med
en kula pistageglass. Mums!



Sen hem. I kväll går vi på Stadsteatern och
ser "Per Gynt" med Dan Ekborg. Det ska bli så kul.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-06 16:30:38

Trevligt att träffa dig "live".
När du sitter i personalrummet helt självklart så svider det till av saknad. Åh va´kul vi hade med tema i din gamla klass.
Men vi har ju kontakt som tur är genom bloggen.

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-06 21:03:27

Missade dig (och tårtan...) i dag! Va ute och fjantade runt med 6åringar! Vad jag skulle vilja höra dig när du är ute på stan och ber folk fota dig!! Fniss.........

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-11-08 22:13:34

Du kan ju vicka för mig om jag kommer in på skolan! Då får du en egen klasss att gå till!
Nu måste jag sova ju. Annars orkar man inte jobba! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela