bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Fika på "Lisas".

Publicerad 2007-11-21 18:15:57 i Allmänt,

Äntligen en halvregnig och halvtråkig dag! Vad passar bättre än att gå till "Lisas Cafè"
och dricka nybryggt kaffe och njuta av hennes absolut hembakade kanelbullar. Titta
så läckra de är. Nu finns det saffransbullar också. Det ni! Jag var där med "mitt lilla
barn" som hade några timmar ledigt. Gulligt av henne att vilja fika med mamma.

Hon stänger 15.00 så skynda på.

Vid fyratiden kom mitt ena barnbarn och skrev sin läxa på min dator. Det är alltid så
kul när något av barnbarnen hälsar på.

Här skriver hon en julberättelse.

På kvällen gick vi till "Axela" , bakfickan där, för att träffa "Min Kära Styvdotter".
Hon tog en jättegod hemlagad hamburgare.  Vi hade redan ätit hemma.
Det var fotbollsmatch på stor-TV och vi drogs med och hurrade för Sverige.

  "Snälla pappsen, Norge spelar inte nu."

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-21 19:12:39

Lussebullar, mumsfillibabba!!!

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-21 20:52:57

jag har redan ätit typ 10st lussebullar,druckit glögg och julmust! Det är aldrig för tidigt att börja med sådana trevliga och goda traditioner! Kram

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-21 21:03:17

Men hallå, peer gynt dog ju i en timme nästan. Nä gör processen kort.

Postat av: Elena

Publicerad 2007-11-21 22:17:34

Jag sitter här hemma i min ensamhet(utan vuxet sällskap) och dricker glögg(2,2%!) varje kväll. Mums! Mycket russin och mandel!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela