bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Åh, härliga asfalt!

Publicerad 2007-11-12 17:13:50 i Allmänt,

Hemma i stan efter en lååång helg. Vi pansjon behöver ju inte bry oss om
vad det är för dag, så det är lätt att helgen blir extra lång. Det första vi gjorde
på landet var att ta en riktig adventsfika. Ja, jag vet att det är för tidigt, men ändå!

jag längtar redan efter SEMLOR!

På lördagen åkte vi in på den obligatoriska Norrtäljevandringen. Där vet de
hur en julstjärna ska se ut. De hade redan tomtar och annat julpynt.



Den sista tomten heter Mia och hejar inte på Bajen men är snäll ändå.
Nu har "vi" börjat kakla det nya badrummet. Det blir läckert, tror jag. Den
där randen som går från taket ner till golvet ska fortsätta en bit ut på golvet!

Världens bästa plattsättare!

I dag spelade jag en avskedssång på saxen sedan sa vi adjö på ett tag till landet.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-12 17:26:26

Du har god smak. Direkt efter lussebullen ska semlorna komma.

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-12 17:59:01

Jag har oxå ätit en lussebulle i helgen och den var gudomlig! Synd att det inte är en "ljudbildsblogg" (undrar om jag uppfann ett nytt ord nu?!) så att man kunde höra saxen!

Postat av: mia norrtälje

Publicerad 2007-11-12 19:36:16

kära bajen! det är tomten här,nej jag hejar inte på bajen, men jag tycker om er för det! den här tomten hejar på IFK!o till råga på allt förlora finland i hockey mot sverige, ett hårt slag!vad jör man nu, jo jag väntar på hockey vm, då tar vi dom ja!!!!! hade bajen, hällsa herr bajen!kram tomten mia

Postat av: M.

Publicerad 2007-11-13 00:52:55

lussikattor är julgoda & tomtemysiga.
mm... julen kommer snart!

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-11-13 13:56:26

Hej Bella! Jag är hemma och förkyld:(
Tipsade exp om att du kanske vill vicka för mig imorgon...
Vi kanske kan höras på telefon om du har tid...
Kram K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela