bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Utflykt till T-centralen.

Publicerad 2007-12-03 16:12:40 i Allmänt,

Man blir lite för mycket hemmakär. Jag menar att jag rör mig mest runt på
Söder. I dag åkte jag faktiskt till T-centralen. Gick på Åhléns för att känna
den där härliga julträngseln. Men jag blev besviken för folk trängdes inte
mer än vanligt. Tog en lunchfika vid ett bord PRECIS vid rulltrappan. Folk
som vällde upp i den hela tiden stirrade på mig och tyckte det var underligt
att någon ville sitta just där. Men jag bara njöt. Köpte bara några småsaker.

Kom hem i tid till 3-fikat. Det finns olika sorts julpyssel. "Gubben" pysslar
med att göra köket fint och sätta upp en ny bänkskiva. Sen ska han kakla
ovanför den. Själv har jag satt upp en vepa i dörröppningen som plingar
när man går genom den. Och i fönstret hänger min finaste julkula.



På väg hem över Medis såg jag en människa som stog i regnet och spelade
julsånger på trumpet. Riktigt bra var det.

Oj, nu har han "pysslat" färdigt. Så här blev det.

  före     efter.

Ni kanske undrar varför det sitter en träsked mitt på väggen bakom skåpet.
Det tänker jag inte tala om!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-12-03 17:01:10

Du behöver komma ut i verkligheten!
Kom till oss och var med i stressen.

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-12-03 18:40:47

Oj vilka fantasier jag får av sleven...

Postat av: Bia

Publicerad 2007-12-03 20:05:23

Ska man klia sig med den . . . .

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-03 20:18:52

Nä nu fattar jag ingen ting,,,,,sleven!?? Måste fråga Kristina i morgon hm. Du den där gubben lånar jag gärna till mit kök!

Postat av: Mimmi

Publicerad 2007-12-04 08:32:18

Hej där! Kul med nytt i köket ....tänk vad lätt det är att fixa lite men vad svårt det kan vara att komma till skott.

Vill du ha lite stress så får du satsa på lördag em i stan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela