bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Sista rycket.

Publicerad 2007-12-18 15:24:07 i Allmänt,

Var med dottern och fikade på "Lisas". Vid bordet intill satt en tant,
(en dam i min ålder) och vi började samtala, så som man gör på Söder.
Hon bodde i Norrtälje och inte långt därifrån har vi vårt fritidshus, så
vi hade mycket att tala om.Hon hade hamnat på "Lisas" av en slump
och det var inte sista gången, så gott, hembakat och trevligt som där är.
På väg därifrån och till Skrapan mötte vi en gammal vän, en sjökapten
som är hemma för tillfället.



Nu har jag köpt färdigt för denna julen. Det blev lite mer än jag tänkt men
vaddå, hur ofta är det jul. Ja det kan bli något litet till, man vet aldrig.

I kväll ska jag träffa "Muntra Fruarna" och vi ska åka till den som bor
ända borta i Ösmo. Ingen av oss hittar. Som tur är blir vi hämtade av
min snälla man. Vi ska fira lilla julafton där. Eller nästan. I alla fall har
alla med sig en julklapp. Det ska bli så roligt, som det alltid är med
de muntra damerna.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-18 22:28:22

Lyckos dig som har julhandlat klart!!! Jag har iof köpt en hel del men det är mycket kvar och sen ska det ju städas och pyntas .....HJÄLP ,jag har inte tid att jobba!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela