bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Grått och trist.

Publicerad 2007-12-30 16:34:22 i Allmänt,

Inget väder för en långpromenad precis. Alltså gick vi bara till Söderhallarna.
Där var alla affärer öppna! Det är väl söndag i dag? Då brukar matdelen vara
stängd. Vi blev så lunchhungriga att vi var tvugna att ta varsin bakad potatis
med kycklingröra. SÅ GOTT! Glömde att fota. Vi passade på att handla hem
lite mat till i morgon. Inte för att vi ska ha gäster men vi kan ju fira litet, bara vi.
Känner mig lite nedstämd efter senaste dödsfallet. Jag förstår mamma som
ofta sa "Nu är det bara jag kvar. Alla är ju döda." Det måste varit ensamt för
henne, även om hon hade barn och barnbarn.
Men nu är det snart nytt år och nya tider med nya tillfällen. Läste just mitt
årshoroskop och där stod att jag skulle göra flera resor. Hoppas det inte bara
blir till T-centralen. Nej längre bort vill jag. Man har väl visioner! Gott Nytt År!

image418

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-12-30 19:32:53

Ah, vilken härlig bild jag längtar till sommaren!
Gott slut och gott nytt år.
Kram

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-30 20:17:21

Ja trist att folk måste dö!! Helt plötsligt kan man komma på att man inte är odödlig....
Ja hoppas att ditt horoskop stämmer och att det blir mycket längre bort än T-Centralen ,typ Vällingby kanske?

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-12-31 15:36:29

Välkommen ut i förorten. Det måste vara nån resa ut hit...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela