bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Förberedelser.

Publicerad 2007-12-05 12:27:50 i Allmänt,

Nu är micron hämtad och står på sin plats, dock utan el än så länge.



I dag går jag inte ut. Jag måste ju förbereda mig för kvällens fest. Vi
pansjon gör allt så långsamt, så det tar nog en hel dag för mig att bli
klar. Naglarna ska filas och målas och det tar TID. Jag brukar alltid ha
för bråttom och tror att lacket har torkat ...men icke! Då tar jag i något och
får ett stort jack i lacket. Så är det bara att ta om det hela från början.
Känns det igen? Men en pansjo har TID. Ja, så är det väskan. Vilka
saker är oumbärliga i kväll? Vad får plats i den lilla, lilla väskan. Det
är bara att prova och det tar också TID. För att inte tala om smycken!
Vad passar till kläderna? Man vill ju inte se ut som en julgran, även om
det snart är jul. Nej, hellre för lite än för mycket. Det är bara att dyka ner
bland glittret och prova. TID. Därför går jag inte ut i dag.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-12-05 21:07:46

Den Tiden kommer för mig!!!
Om 11 år, snart va´?

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-12-05 22:08:26

Vad klok du är som tar det lugnt idag.
Nu festar väl du som bäst
och jag ska sova som en häst!

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-05 23:13:51

Hoppas att du har det trevligt i kväll!Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela