bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

"Avslutningslunch"

Publicerad 2007-12-17 16:46:01 i Allmänt,

Jag vet. Det är inte avslutning i dag men eftersom 2 av 3 inte längre
jobbar utan är nyblivna pansjon så tog vi den dag som passade oss
bäst. Vi tre har i alla år ätit lunch på avslutningen och det tänker vi
minsann inte sluta med. Alltså åt vi en god lunch på lokal "mitt i smeten".
Vi tog ett glas vin till maten mitt på dagen. Det kändes extra lyxigt och gott.

  så här glad var jag 

Hemma hade maken kaklat det nya lilla bänkutrymmet. Jag har tur som
gifte mig med en händig man. Själv är jag oduglig när det gäller praktiska
saker. Däremot har jag gott om fantasi och det räcker för mig.

  nu ska det bara fogas.

Nu börjar det bli lite julträngsel i stan, men bättre ska det nog kunna bli.
Jag trängdes lite med folk och köpte några små onödigheter.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-12-17 21:33:52

Kul med traditioner!
Snart har jag oxå avslutning.

Postat av: Elena

Publicerad 2007-12-17 22:16:36

Vaddå inte händig?! Jag vet att du kan, men varför slita när någon annan kan...

Postat av: catrin

Publicerad 2007-12-18 08:44:24

Så trevligt ni ser ut att ha. Vad fint det blir i köket.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela