bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Annandagsrea.

Publicerad 2007-12-26 16:31:30 i Allmänt,

Gick ut mitt på dan för att kolla in rean. Inte så mycket folk ute.
Hade sällskap av barn och barnbarn (den kvinnliga delen av
familjen). Pojken och "gubben" var glada att slippa gå med.
Tog först en fika med italiensk jättegod glass i Skrapan. Vem
kommer där och fikar med oss om inte samma gamla kompis
som jag stött på flera gånger den senaste tiden.
Jag köpte inget där.
Vidare till Ringen (den obligatoriska rundan) där köpte jag
faktiskt ett nattlinne. Mannen frågade när jag kom hem "Är det en
undersärk?" Jag skrattade för det lät så gammaldags.
I kväll ska han smaka sina nykokta grisfötter.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-26 18:55:20

Jag undrar ...ska du sitta i samma rum när han slaskar med fötterna! Urk! Jag är snuvig idag så jag orkade inte trängas på rean mer än en snabbis på Hemtex!

Postat av: Bia

Publicerad 2007-12-26 20:27:00

Blev det inge´raffset??

Postat av: Olivia

Publicerad 2007-12-27 12:59:19

vad kul med rean, jag måste också gå snart ! :´D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela