bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Fest på fest.

Publicerad 2007-08-26 20:59:23 i Allmänt,

Först gårdsfesten och sedan ut till landet på lördag morgon. Där var det allsång vid kiosken. Vi var c:a 20 tappra som sjöng och sjöng. Det finns bilder om bara kameran blir lagad. Precis som på Skansen var det gästuppträdanden. En man berättade historier om och av Albert Engström. Två små flickor sjöng några sånger. De var mycket bra. Vi hade en bra orkester som kompade oss. Plötsligt kom ett gäng tjejer utklädda till roslagsbönder. Det var en möhippa och vi, hela publiken, sjöng en nyskriven sång för den blivande bruden.
På kvällen var det fest igen. Födelsedagsfest den här gången. Gott och trevligt. En gäst underhöll med dragspel.
Söndagen ägnades åt hemfärd och "Klyftan".

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-08-26 21:23:12

Välkommen tillbaka till bloggvärlden. Du har varit saaaaknad.
Jag har kollat flera gånger under kvällen om du inte var tillbaka från landet.

Postat av: Bia

Publicerad 2007-08-26 21:23:29

Välkommen tillbaka till bloggvärlden. Du har varit saaaaknad.
Jag har kollat flera gånger under kvällen om du inte var tillbaka från landet.

Postat av: stina

Publicerad 2007-08-26 21:46:40

Har du haft bloggasbtinens?? Bia och jag har iallafall haft Bellablogg abstinens! Du verkar iallafall haft en trevlig helg!

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-08-26 22:36:46

Nu har jag kommit hem från Rödlöga och kollar in alla bloggflator! Här hemma har vi fått gulliga husdjur: mottfjärilar som lägger ägg och larver i mjölet. Vill du ha några och odla kanske? Kram på dig

Postat av: Elena

Publicerad 2007-08-27 18:10:37

Var det bild på din fina stuga? Men den ligger ju mitt ute i skogen!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela